Druhá polovina devadesátých let a počátek třetího tisíciletí jsou ve znamení úpadku firem, produkujících především nudné přehrávače samplů, růstu nových, především evropských společností s nabídkou virtuálních analogů a vzniku použitelných softwarových nástrojů. Několik výrobců se obrací na klienty, toužící po totální kvalitě a vyrábí špičkové analogové nástroje. Nástroje jsou dostupnější, poměrně slušné syntetizéry mohou obsahovat i zvukové karty s počítačích. Kdysi jednotné postupy se štěpí a zákazník si více než dřív může vybrat to, co opravdu potřebuje.
![]() | |
![]() | |
Na podobném principu jako Yamaha VL byly v roce 1995 uvedeny nástroje Korg Prophecy (emulující dechové nástroje a analogové syntetizéry) a norský Clavia NordLead, který odstartoval éru tzv. virtuálních analogů – nástrojů, vypadajících a hrajících podobně jako skutečné analogy, ovšem uvnitř mající počítač pro modelování pomocí algoritmů. | ![]() ![]() |
V témže roce německý Doepfer začíná výrobu modulárního analogového systému A-100. Systém se vyrábí dodnes, obsahuje přes sto různých modulů a stále jsou vyvíjeny další. | ![]() |
![]() | |
1997 a Access Virus, první syntetizér firmy, vyrábějící doposud MIDI kontroléry. Virtuální analog s ostrým zvukem a operačním systémem v EPROM, umožňujícím snadnou aktualizaci. Nástroj se v modifikacích vyrábí dodnes. | ![]() |
![]() | |
Ve stejném roce Ensoniq uvedl před pohlcením firmou E-MU nástroj Fizmo s avantgardním designem, do detailu propracovanou syntézou transwave a unikátním zvukem. Komerčně však neuspěl a Fizmo vyniká i poruchovostí. | ![]() |
Velbloud uchem jehly (1994-1998) - komentáře
K článku nebyl vložen komentář
Přidat nový komentář