IAA Frankfurt 2005

A zase IAA. Frankfurt není daleko, proč si nedopřát pocitu "být přitom", sledovat vize, hodnotit si pro sebe design a nápaditost. Hned první víkend otevřený pro veřejnost jsme vyrazili na výlet, počasí přálo a rezervace z accorhotels proběhla bez problémů. V sobotu příjezd a procházka městem, zvlášť Conrad na konci Zeilu mě moooc bavil:-) Německo se chystalo na volby nového kancléře, všude se prodával burčák nebo ručně dělaný jablečný mošt, taky na frankfurtské klobásky se dostalo. Prostě hezká sobota.

A druhý den IAA, asi největší autosalon v Evropě. Stojí za to si přivstat a být na výstavišti hned při zahájení, dopoledne se dají obrovské plochy, plné sériových vozů, novinek i studií, projít bez tlačenic. V odpoledních hodinách hodně přituhuje a navštívit třeba pavilon BMW se mi tak prakticky nepodařilo. Ovšem i ostatní stálo za to - z toho, co nemám na fotkách třeba nové S-classe nebo Grand Punto a samozřejmě mnoho dalšího.

Renault Zoe. Renaulta mám teď čtvrtýho v pořadí, moje první kroky směřovaly logicky sem. Zoe je roztomilé, úhledné, maličké. Jako nástupce Twinga by se mi hodně líbilo. Nové Clio. Akorát veliké, levné, snadno se udržující - alespoň takové byly dosavadní generace. Novinka má pochopitelně větší šmrc, ve Sport verzi obzvlášť, běžné modely byly obyčejnější. Jenom se mi zdálo, že mám méně místa nad hlavou než v současné generaci, ale možná to bylo velkoplošným střešním oknem.
Naleštěná Škoda Popular, spolu s Yeti a oktávkou RS největší lákadlo stánku českého výrobce. Perfektní renovace, bezchybný chrom, naleštěný lak, ta měla můj respekt. Jen si tak říkám, jestli se nová řada taky nebude jmenovat Popular... přeci jenom, názvy Roomster nebo Yeti se ke konzervativní škodovce moc nehodí ;-) Ano, zvykejme si. Zhonghua, další z nápadů na expanzi čínského draka. Limuzína velikosti Superbu pod půl milionu a v kůži? Ano, je to možné. Zpracování na pohled jakžtakž, bizadní byl nezakrytý šroub, držící sedačku řidiče, ale jinak no problem. Uvidíme.
Maxi-mix u Mini. Namíchejte si ingredience pro vlastní Mini, tu trochu oranžového laku, tady modrého a hnědý potah... Super konzole. A studie Mini combi taky. Nádherné s lehce upravenou maskou, která je možná předobrazem nového Mini.  Další čínský drak, ale vlastně jenom napůl. Babička Frontera v nové reinkarnaci, lehce jiná maska, zbytek původní Opel resp. Isuzu nezapře. Motory Mitsubishi a Isuzu a cena? Dvoulitrová dvojkolka s veškerou výbavou (kůže, aut. klima..) za 16t.€. To by leckdo mohl sednout na lep..
Moje malá láska, v případě C-openu vážně velmi malá. Miniaturní coupé-cabrio, nově také s řízením napravo. Hrozně roztomilý autíčko, sedmistovka motor s něm dokáže pěkně uhánět. Péťa studuje interiér nový Hondy Civic. Od ledna 06 zaplaví trh a pro mě byla největší hvězdou celého autosalónu. Kompaktní, sportovně střižená, spousta místa pro řidiče i cestující vzadu, variabilní interiér, velmi nadčasový design. A uvážím-li kvalitu značky a takřka kult její motorizace, už se těším na předváděcí jízdy.
Studie velkého van/kombi/offroadu Hyundaie. Agresivní vzezření, zajímavá mřížka předního chladiče a respekt budící rozměry. Zajímavé. Co to na nás zase frantíci ušili! Moto-coupé, bláznivá dvoumístná tříkolka s neuvěřitelným zadním kolem, na to bych pneumatiky vážně shánět nechtěl:-) Ovšem věřím, že s tím musí být zábava.
Opičí stezka a test offroadů v reálu. Dráha byla dobrá, od náhlých převýšení, přes úseky s výmoly, kde auto jelo po třech nebo padací most, který se dal do pohybu při přejíždění vozem. Náš SsangYoung Rexton všechno zvládal s bravurou a glancí. Zajímala by mě Panda 4x4, která v nabídce na svezení byla taky, ale už nebyl čas čekat další frontu;-) Autodráha a auto řízené vysílačkou? Hmm, proč ne. Půlmetrový modýlek BMW clean power se proháněl po definované trase pěkně rychle. Pak jdeme blíž a technik předvádí chasi modelu, benzínový motor, ale žádné zplodiny, místo nich v podvozku dvě nádrže se stlačeným vodíkem. Začátek revoluce? Už by bylo na čase...
Maybach Excelero. Co dodat, šestimetrové kupé, adept na nový batman-car. Tahle studie je opravdu povedená. Ale i v "sériovkách", dá-li se tak mluvit o Phantomu, jsou bizardní kousky. Jako třeba pistáciový interiér tohoto Rollsu, osvěžující jinak konzervativní extra limuzínu. Barva laku s barvou kůže spolu perfektně ladily, souhra vnímání stoprocentní.
A řez Civicem. Všimněte si třeba sklápění zadních sedadel. Na tomto voze je povedené prakticky všechno:-)

Tak zase příště na nějaký autosalón!

Zveřejněno: 24. 09. 2005 (přečteno 12167)

IAA Frankfurt 2005 - komentáře

K článku nebyl vložen komentář


Související články
Japonsko IV. 2013 (01.07.2013)
Iceland 2012 (15.07.2012)
USA 2012 (18.03.2012)
Čína 2011 (20.05.2011)
Libanon 2010 (10.10.2010)
Austrálie 2009 (04.03.2009)
Venezuela Xmas 08 (17.01.2009)
Japonsko II. - 2008 (15.09.2008)
Lisabon (09.06.2008)
Srí Lanka 2005 (08.12.2005)
Tunis 2004 (18.08.2005)
Mageo porník 2002 (18.08.2005)
Chorvatsko 2000 (18.08.2005)
© bodyia 1997-2023, powered by phpRS || TOPlist