Studio

 Počet zobrazených článků: 15 (z celkem 91 nalezených)

|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-91|

V řadě za sebou, syntetizéry masám! (1988-1993)

V druhé půli 80. let Kawai, bývalý Teisco, doznal úspěch díky levnému přehrávači samplů s 8-bitovými převodníky K1 v roce 1988 a prvnímu dostupnému nástroji s aditivní syntézou K5 o rok dříve.
Rubrika synt historie, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 7689

Nadšení trvá, přídává se byznys (1980-1987)

Jestliže 70 léta byla ve znamení velkých modulárních nástrojů, 80 léta znamenala předzvěst konce éry analogových syntetizérů a objevení rozdílných typů digitálních nástrojů. Být digitální je IN a analogy se dostávají na svá cenová minima.
Rubrika synt historie, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 7492

Nastává věk syntetizérů (1960-1979)

V éře komerčních syntetizérů se výrazně uplatnil domácí kutil a génius Robert Moog. Rozhodl se vytvořit jednoduché syntetizéry, které by ulehčily práci hudebníkům a přitom nebyly zvukově ošizeny. Nezůstal pochopitelně sám, v patách mu šli japonské značky u američtí konkurenti.
Rubrika synt historie, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 9386

Začátky - cesty a směry 2 (1929-1959)

Trautonium vymyslel německý inženýr elektriky Dr Freidrich Adolf Trautwein a poprvé ho představil v roce 1930. Nástroj měl místo klávesnice odporový drát, tažený nad kovovým plátem, na kterém byly vyznačeny jednotlivé tóny. Po přitlačení drátu ke kovu se ozval tón, odpovídající místu stisku.
Rubrika synt historie, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 7229

Začátky - cesty a směry 1 (1897-1926)

Začneme u předchůdce elektronických hudebních nástrojů, nástroji jménem Telharmonium, který v roce 1897 patentoval kanadský vědec Thaddeus Cahill. Elektrický nástroj předvedl v roce 1906 v Holyoke, Massachusetts. Přístroj měl cenu kolem 200 000 $, vážil 200 tun, a zabíral 18m2.
Rubrika synt historie, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 9091

Historie elektronických nástrojů

Tyto stránky představují ve stravitelné formě historii a vývoj elektronických nástrojů od nesnadných počátků na prahu 20. století, přes 70.-80. léta až po přítomnost a nahlédnutí do nejbližší budoucnosti elektronických hudebních nástrojů. Při zmapování těchto úseků neopomeneme věnovat „VIP“ prostor popisu elektronických nástrojů, které byly a jsou využívány pro produkci elektronické taneční hudby.
Rubrika synt historie, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 27843

Sound Forge

Sound Forge je výborný masteringový software na úpravu jedno či dvoukanálového zvuku. Obsahuje spoustu non-realtime efektů, ale podporuje samozřejmě DirectX, takže výběr realtime efektů záleží pouze na uživateli.
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 5701

Logic Audio

Logic je nástupce jednoho z nejlepších sekvencerů pro Atari řady ST, Notatoru. Oproti němu všam dostal nové pracovní prostředí, jiný způsob aranžování, kde původní patternovou logiku nahradil pás multitracku, do té doby používající např. konkurenční Cubasí.
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 5516

Poslech - monitory a sluchátka

Denon, Harman/Kardon, Alesis Point Seven, Tannoy, Infinity, Beyerdynamics, Alesis Prolinear neboli zesilovač, bedny, sluchátka a monitory. Poslení článek ve výrobě zvuku, jistě minimálně stejně důležitý jako prvotní zdroje.
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 6222

DAT Sony DTC 60 ES

Sony 60 ES byl prvním komerčně dostupným DAT recordérem na trhu, vybaveným funkcí SuperBitMapping, umožňující při nahrávání přes analogový vstup zvýšit dynamiku záznamu přesunutim složek zvuku s nižší úrovní do rozlišení více bitů.
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 6782

T.C. Electronic M300

Základní model efektového procesoru překvapí jednoduchým ovládáním, pouze základními parametry efektů, ale solidním zvukem, který neurazí a přibližuje se ke kvalitě dražších stájových kolegů. Navíc lze nakonfigurovat jako dva nezávislé procesory.
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 5935

Behringer Composer Pro MDX2200

Composer je dvoukanálový kompresor/limiter/gate/expander. Vhodné určení - noise gate pro šumící nástroje nebo efektové krabičky, srovnání dynamiky příliš expresivních nástrojů (např. výborné pro Pulse nebo Unique).
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 6585

Behringer Eurorack RX1602

Co dělat, když vstupy mixpultu přestanou stačit? Buď koupit pult nový nebo vstupní signály přepínat podle potřeby nebo pořídit submixer. Submixer je nejsnazší řešení a v případě RX1602 i velmi pohodlné. 1U jednotka, osm stereo vstupů, regulace panoramy, zisku a jedna efektová cesta.
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 5898

Behringer Eurorack MX 2642A

Heuréka! Konečně jsem se rozhoupal k nahrazení nejslabšího článku svého hudebního řetězce, handmade mix se přesunul do sklepa a ač jsem před mnoha lety jeho kontrukci věnoval spoustu energie, času a kvalitních součástek (NE5534, LT1115, profi 100mm fadery), výsledný zvuk a především možnosti pultu mi přestávaly stačit.
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 7623

Behringer B-control BCR 2000

Německý tygr Uli Behringer znovu útočí a rozšiřuje nabídku o MIDI kontrolery s nebývalou nabídkou funkcí a překvapivě nízkou cenou. A jak je to doopravdy? Nechal jsem se nalákat a verzi BCR s knobovým osazením pořídil do svého studiíčka.
Rubrika recording, zveřejněno 21. 08. 2005, přečteno 8192

|0-15|15-30|30-45|45-60|60-75|75-90|90-91|

© bodyia 1997-2023, powered by phpRS || TOPlist