Vermona DRM

DRM
Digital Rhytm Machine

Vermona DRM (1987), nevlastní sestřička Tiraconu a další z výdobytků reálného socialismu. Když jsem si ji těsně po revoluci koupil v Hudebních nástrojích, určitě mě nenapadlo, že spolu prožijeme takovou dobu. DRM byl vlastně můj úplně první syntetizér, ještě před K4. No syntetizér... Z části ano, z části ne. Vermona DRM je digitální rytmer, který podobně jako věhlasný TR808 spouští zvuky z analogových obvodů. Obsahuje 16 předdefinovaných patternů a 10 uživatelsky nastavitelných. Programování se provádí krokovým sekvencerem s 32 kroky opět 808 stylem. Patterny se dají spolu řetězit a vytvářet tak komplexnější díla.

DRM
Analogové zvuky

Zvuků máme k dispozici 12: Bass Drum, Low Tom, Middle Tom, High Tom, Cowbell, Claves, Cymbal, Closed Hi-hat, Open Hi-hat, Clap, Snare1, Snare2. Navíc sekvencer může spínat akcent, délku konkrétního kroku a externí výstup, kterým lze ovládat cokoliv jiného (třeba rozsvícení barevné hudby, aby to bylo stylové:-). Bohužel zvuky jsou pevně definované a kromě hlasitosti se nedá změnit nic. Což je určitě škoda, možnosti by se výrazně zvětšily. Nástoj byl zjevně koncipován pro výkonné muzikanty, nikoliv hračičky dnešní doby, neřkuli někdejší kapitalistické syntetizérové mágy. Na analogové desce je ale spousta trimerů, nečeho zde dosáhnout i tak;-).

DRM uvnitř
Finále

Jak bych mohl pomlouvat věrnou společnici! Přednastavené rytmy jsou docela legrační, ale třeba Samba nebo Disco mě berou pořád, programování není nijak složité, ovšem vytvořené struktury není možné nijak zálohovat. Přitom MIDI k dispozici je (!), přijímá note on/off, vysílá veškeré hrané rytmy, ale tím končí. Zvuky jsou docela hezké, zejména BD, všechny Tomy, oba Snary nebo Cowbell. Naopak hajtky zní kovově, výrazně až nepříjemně, Clav je nepoužitelný. Součtový výstup je zahalen v neustávajícím šumovém oparu, ale to ještě není nic proti sluchátkovému. DRM má ovšem i speciální konektor, na kterém jsou všechny výstupy zvlášť plus triggery na externí spouštění.
Konstrukce je festová, Vermona je postavená jako tank a i vnitřní uspořádání je pečlivé, přesto součástky stárnou a někdy se chovají nepředvídatelně - občas má tendenci se zaseknout a pomůže pouze restart. Na repair jako v případě Omni2 se však zatím nechystám.

Ukázka

Tady je asi tříminutová ukázka zvuků a presetových rytmů (DDX3216 > ADAT > RME9632 > SoundForge; MP3/192kbps).


Další fotky

DRM

DRM procesorová deska
Procesorová deska

DRM analogová deska
Analogová deska

DRM zadní konektory
Zadní konektory

DRM detail
Detail panelu


Ve studiu od 1991
Zveřejněno: 28. 02. 1991 (přečteno 11311)

Vermona DRM - komentáře

K článku nebyl vložen komentář


Související články
Yamaha SK30 (01.01.2018)
Yamaha CS-60 (28.07.2017)
Alisa 1387 (12.09.2011)
SammichSID (16.05.2010)
Simmons ClapTrap (05.09.2009)
Boss DR-220A (10.08.2009)
Akai VX600 (10.08.2009)
Roland SH-2 (08.06.2009)
Korg DSS-1 (02.04.2009)
Roland SRE-555 (12.03.2009)
Crumar Performer (01.10.2008)
Seak ADM 5 (11.07.2008)
Korg Polysix (29.04.2008)
Paia Gnome (11.01.2008)
Roland Jupiter 4 (11.10.2007)
Roland SH-09 (22.07.2007)
Chroma Polaris (06.01.2007)
Roland SH-5 (03.11.2006)
Kawai K3m (07.10.2006)
Korg EX 8000 (05.10.2006)
DSI Evolver (08.08.2006)
Jomox MBase01 (18.03.2006)
Casio VZ10m (28.01.2006)
Prodám-koupím (21.08.2005)
Waldorf Microwave (18.12.2004)
ARP Axxe (18.11.2004)
Pluto 3000 (18.10.2004)
Ensoniq ESQ1 (10.10.2004)
Doepfer MS-404 (01.09.2004)
Kawai K4r (18.08.2004)
Alesis Andromeda A6 (17.06.2004)
Tiracon 6V (10.12.2003)
Waldorf MicroQ (01.07.2003)
Oberheim OB-12 (11.11.2002)
MAM ADX1 (10.10.2002)
Waldorf Pulse (18.07.2002)
Kawai K5000W (01.05.2001)
Yamaha TX 81Z (18.08.2000)
Crumar Bit One (18.08.1999)
Roland JX3P (18.08.1998)
Korg Prophecy (05.05.1997)
Roland JX8P (30.05.1996)
Roland Juno Alpha (01.04.1994)
Roland Juno 106 (01.02.1994)
Roland MT-32 (01.01.1994)
ARP Omni II (18.08.1993)
Yamaha FB-01 (01.03.1993)
© bodyia 1997-2018, powered by phpRS || TOPlist